Felieton – Jakie procesy biznesowe powinieneś usprawnić w pierwszej kolejności?
Usprawnianie procesów – od czego zacząć?
Usprawnienie procesów powinieneś zacząć od tych, które najbardziej tego wymagają, a jeszcze lepiej od takich, które w krótkim czasie przyniosą największe efekty. Nie marnuj czasu na procesy mało ważne. Skup się na tych, które zwiększą sprzedaż, ułatwią pracę, obniżą koszty lub zwiększą bezpieczeństwo.
Oto lista pytań, które pomogą Ci wybrać takie procesy:
- Na co najczęściej narzekają Twoi pracownicy?
- Z jakimi procesami biznesowymi mają najwięcej kłopotów?
- Które procesy trwają najdłużej?
- Które zadania angażują wielu pracowników?
- Do jakich dokumentów najczęściej sięgacie?
- Gdzie powstają największe koszty operacyjne związane z realizacją zadań?
- Które przepływy prac wymagają usprawnień, a które w ogóle nie są obsłużone elektronicznie?
- Między jakimi procesami ale również systemami wymieniacie dokumenty lub dane?
Wdrażane procesy – przykłady
Poniżej przedstawiamy konkretne przykłady procesów, które wdrożyli nasi klienci:
- elektroniczny obieg faktur,
- elektroniczna teczka akt osobowych,
- obsługa dokumentacji kadrowo-płacowej,
- proces onboardingu nowego pracownika wraz z elektronicznym podpisywaniem umów,
- kompletowanie dokumentacji zakupowej,
- ustalanie warunków handlowych, tworzenie umów i ich elektroniczne podpisywanie,
- tworzenie elektronicznych teczek klientów i spraw,
- obsługa e-kancelarii – elektroniczna obsługa korespondencji przychodzącej i wychodzącej,
- elektroniczna obsługa kontrahentów, przyjmowanie i obsługa zgłoszeń/reklamacji,
- zapewnienie natychmiastowego dostępu do dokumentów i danych z aplikacji ERP, CRM.
Więcej konkretnych przykładów procesów z różnych branż znajdziesz na stronie: Jak pomagamy Klientom? Pamiętaj, nie ma procesów bez dokumentów i nie ma dokumentów, które nie stanowią części procesu.