Cechy podpisu elektronicznego


Z biznesowego punktu widzenia, do najważniejszych cech podpisu elektronicznego, można zaliczyć:

  • podpis elektroniczny jest ZAWSZE zintegrowany z danymi, które są nim opatrzone,
  • podpis elektroniczny za każdym razem jest inny, nie można go powtórzyć,
  • podpis elektroniczny nie odzwierciedla cech behawioralnych czy też fizycznych,
  • istnieją trzy rodzaje podpisu elektronicznego: zwykły, zaawansowany, kwalifikowany,
  • podpis elektroniczny nie istnieje w postaci materialnej,
  • okres bezpieczeństwa podpisu elektronicznego jest skończony, ale w momencie jego składania niezdefiniowany, gdyż istnieje
  • możliwość przedłużenia go poprzez złożenie podpisu z aktualnym znacznikiem czasu,
  • podpis elektroniczny jest składany za pomocą specjalistycznych aplikacji lub urządzeń do tego przeznaczonych.

źródło: na podstawie Przewodnika Związku Banków Polskich
Zobacz inne nasze artykuły.

Czytaj więcej o podpisie elektronicznym.

Bądź pierwszą osobą, która doda komentarz.

Zostaw komentarz