5 kluczowych korzyści z pracy z dokumentami w formie elektronicznej

W swojej codziennej pracy mam do czynienia głównie z dokumentacją w formie elektronicznej. Dostrzegam wiele korzyści z tym związanych, szczególnie gdy podstawowym punktem widzenia jest oczekiwanie sprawności i elastyczności realizowanych procesów biznesowych.


W sprzedaży oprócz realizacji założonego planu, równie ważne jest zachowanie wysokich standardów współpracy z klientami i partnerami biznesowymi. W branży IT proces sprzedaży jest zazwyczaj długotrwały i składa się z wielu etapów. W zdecydowanej większości przypadków następuje też wymiana dokumentacji pomiędzy stronami jeszcze przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu współpracy. Krążą e-maile, specyfikacje, NDA, koncepcje, analizy, informacje handlowe, oferty i finalnie umowy. Gdy dodamy do tego pracę zdalną – okoliczność, z którą wszyscy mamy do czynienia, niezależnie czy pracujemy w sprzedaży czy w innym dziale, to mamy komplet czynników, które pozwalają stwierdzić, że przetwarzanie, procesowanie, czy bardziej ogólnie praca z dokumentami w formie elektronicznej jest bardzo ważnym elementem wsparcia procesów biznesowych w każdej organizacji.

Z mojego punktu widzenia, 5 najważniejszych korzyści z procesowania dokumentów w formie elektronicznej to: 

OSZCZĘDNOŚĆ CZASU – szybsze, efektywniejsze i sprawniejsze zarządzanie dokumentami wpływa na skrócenie czasu realizacji zadań.

REDUKCJA KOSZTÓW – chyba najbardziej miarodajna (w zł) korzyść wynikająca z elektronicznego przetwarzania dokumentacji, a przejawiająca się m.in. w zmniejszeniu kosztów związanych z zarządzaniem obiegiem dokumentów, ich drukiem, przygotowaniem i logistyką.

BEZPIECZEŃSTWO DANYCH –  przetwarzanie danych odbywa się zgodnie z RODO oraz zasadami bezpieczeństwa, właściwymi dla specyfiki działalności organizacji.

EFEKTYWNOŚĆ PRACY – możliwość skupienia się na kluczowych zadaniach dzięki zredukowaniu czynności związanych z obsługą dokumentacji papierowej, zajmujących zazwyczaj najwięcej czasu. Wszystkie dokumenty są dostępne podczas pracy zdalnej, co znacząco wpływa na optymalizację procesów biznesowych w całej firmie.

POPRAWA JAKOŚCI PRACY – wierzę, że terminowo realizowane zadania, łatwość i szybkość komunikacji, mechanizmy monitorowania oraz sztucznej inteligencji, zapewniają większą jakość realizowanych zadań nie tylko w procesach sprzedażowych.

Masz pytania?

Chętnie na nie odpowiem podczas konsultacji on-line.

Zapraszam.

Bądź pierwszą osobą, która doda komentarz.

Zostaw komentarz